Senin, 31 Desember 2012

2013 WISH LIST

Setelah membuat checklist dari wish list gw tahun lalu, I come up with score 76,5. It's not great enough, kalo di kampus cuma dapet B gendut doank :P

So then, I want to make my 2013 wish list supaya menjadi motivasi gw menjalani hidup and I wish it will be better than 2012. Doubtfully, I had a lot of achievement in 2012 so I set a high expectation for next year but I'm still hoping the best for my life and I won't give up on things I can possibly do. So this is it, my wish list on 2013, I won't make it easy.

1. (Still) Saving Money. This year I have tried hard to save money, actually it's a hard thing to do while in campus but I do it better when I start to work. Walaupun kerja di Mall yang banyak 'cobaan', harus banget diniatin buat nabung demi masa depan. It will be so great not depending on parents.

2. Menurunkan Gengsi. In some ways gw merasa terlalu 'mamam gengsi' and sometimes it's not a great way to make a connection among people. Mungkin gw harus lebih friendly, confident dan ga boleh jaim2 sama orang baru apalagi dalam dunia kerja yang bersaing. It will be hard when I set a high pride, they will think I'm arrogant while I'm not.

3. Spending more time with family. Setelah gw kerja, banyak banget waktu yang habis di office apalagi liburan cuma sedikit banget, banyak banget hal yang terlewatkan bersama keluarga. In this new year, I wish I can spend more quality time with family and give them more than I did in previous  year.

4. Olahraga rutin. I need to get healthier ! Tahun 2012 banyak banget penyakit ga penting yang menyerang gw dan I have to admit that I'm so weak when I'm tired. Harus banget mulai olahraga rutin supaya badan lebih sehat dan daya tahan tubuh gw lebih meningkat. At least, treadmill atau berenang rutin. C'mon !!!!!

5. (Still) Finding Mr. Right. No explaination.

6. Being a translator. I have a huge passion in reading and writing, besides bahasa Inggris gw juga bagus, so why don't I try to be translator. Gw harus mulai mencoba apply ke berbagai macam penerbitan yang mau menjadikan gw translator. I won't miss a chance. Year 2013 has to be a productive year.

7. Get a Better Salary. I had a deal with my job now and it will end up on Oct 15th, 2013. Gw bukan orang yang gampang puas dan dengan pengalaman dan kemampuan gw sekarang, gw yakin there is bigger opportunity somewhere out there. Although I have to fight for it by leaving the Mall and the pleasure in it, I should be ready.

8. Accepting the Truth. Gw bukan orang yang mudah menerima kenyataan, karena itu sometimes I live in denial. Di tahun yang baru ini gw berharap bisa lebih menerima segala kelemahan dalam diri gw dan ga boleh berkecil hati karena itu. Hey, nobody's perfect, Dear ! Don't pretend to be a princess in those fairy tales, luck is made not found :)

9. Belajar pelit. Pelit di sini dalam arti menahan diri untuk beli sesuatu yang kurang penting. Lagi-lagi, karena kerja di Mall jadi lebih boros dan pengen coba ini itu tapi for some reasons harus banget setting priority mana yang butuh, mana yang ngga. Ga boleh beli sesuatu dengan terburu-buru, it will end up with regret.

10. Speak Louder. Dalam banyak hal gw merasa gw kurang menyuarakan pendapat gw and it will be so much better to speak for what I want. I should not just being a follower, but I have to be a leader. Nobody can ask me to do anything I don't want. 


So, that's all for now. Actually it might be more, but those are my top priorities and I won't give up for it. I will give time a chance :)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar